امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر خبر

12:47 PM 1395/08/05 تعداد بازدید: 390
 برداشت میگو از مجتمع پرورشی میگو گمیشان با افزایش 70 درصدی تولید نسبت به سال گذشته آغاز شد

برداشت میگو از مجتمع پرورشی میگو گمیشان با افزایش 70 درصدی تولید نسبت به سال گذشته آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر گفت: فصل برداشت میگو در فاز اول  4000 هکتاری از مزارع پرورش میگو در شهرستان گمیشان در حالی آغاز شده است که پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش تولید و رشد را در این محصول شاهد باشیم.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به میزان تولید میگو در سال گذشته افزود: سال گذشته میزان 715 تن میگو در سطح مفید 270 هکتار در استان تولید شده است که پیش بینی می شود امسال با توجه به افزایش سطح مفید به 400 هکتار میزان 1200 تن میگو تولید شود.

وی در خصوص کیفیت میگوی تولید شده در گلستان اظهار کرد: میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده است و ضریب تبدیل غذایی خوب در کشور منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر می شود که بالغ بر 5/5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

مهندس قدس علوی در پایان با اشاره به افزایش 50 درصدی در زمینه اشتغال در مجتمع پرورش میگو گمیشان یادآور شد: حدود 600 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش میگوی گمیشان مشغول به کار هستند که این میزان سال در گذشته 400 نفر بوده است و خوشبختانه در این بخش هم شاهد افزایش بوده ایم.

گفتنی است مجتمع پرورش میگوی گمیشان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه میگوی گونه وانامی را انجام می دهد.

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)