امروز : جمعه 10 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/08

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:32 AM 1400/07/10 تعداد بازدید: 56
مدير كل شيلات گلستان با اشاره به بسترسازي براي كاهش حضور صيادان غير مجاز در دريا اظهار كرد: رشد  و توسعه اشتغال در حوزه شيلات موجب كاهش تعداد صيادان غيرمجاز مي شود. بگونه اي كه در حال اعضاي حاضر ۳ شركت از ۶ شركت سرمايه گذار در حوزه پرورش ماهي در دريا پيش از اين  به صيد غير مجاز مشغول بودند.


مدير كل شيلات گلستان با اشاره به بسترسازي براي كاهش حضور صيادان غير مجاز در دريا اظهار كرد: رشد  و توسعه اشتغال در حوزه شيلات موجب كاهش تعداد صيادان غيرمجاز مي شود. بگونه اي كه در حال اعضاي حاضر ۳ شركت از ۶ شركت سرمايه گذار در حوزه پرورش ماهي در دريا پيش از اين  به صيد غير مجاز مشغول بودند.
به گزارش روابط عمومي شيلات گلستان مهندس سيد جواد قدس علوي در آيين توديع و معارفه فرمانده يگان حفاظت شيلات گلستان كه با حضور حبيب الله سيفي مدير كل امنيتي انتظامي استانداري گلستان، حجت الاسلام سايري نماينده ولي فقيه در اداره كل جهاد كشاورزي استان، سرهنگ ديده ور فرمانده يگان حفاظت شيلات ايران و هيأت همراه ، سرهنگ ابراهيمي فرمانده مرزباني استان، فرماندهان پايگاه هاي حفاظت منابع و برخي از روساي شيلات شهرستان ها برگزار شد، گفت: يكي از مهمترين وظايف شيلات در كنار بازسازي ذخاير ،حفاظت از آبزيان به عنوان انفال عمومي است.
وي افزود: خوشبختانه ارتباط تنگاتنگي با ساير دستگاه هاي مسئول در دريا از جمله درياباني و مرزباني داريم كه تاكنون در  مبارزه با صيادان غير مجاز ماموريت هاي مشتركي با نيروهاي اين دستگاهها در يگان حفاظت شيلات گلستان انجام شده است.
مدير كل شيلات گلستان يادآور شد: يكي از مهمترين دلايل حضور صيادان غيرمجاز در دريا  بيكاري است و البته تلاش كرديم با ايجاد اشتغال جايگزين و اجراي طرح هايي همچون پرورش ماهي دردريا و يا راه اندازي مجتمع پرورش ميگو زمينه كاهش صيادان غيرمجاز را فراهم آوريم.
مهندس قدس علوي ادامه داد: پس از گذشت چهار سال از راه اندازي طرح پرورش ماهي در دريا (قفس و پن) اين طرح همچنان در حال توسعه در استان است به طوريكه  و در حال حاضر حدود ۷۰ سازه (نصب شده و در حال ساخت) قفس و پن در دريا وجود دارد ، كه قفس هاي نصب شده ظرفيت توليد  ۲۵۰ تن ماهي در آبهاي استان را دارد.
وي با اشاره به توسعه اين طرح در استان اذعان داشت: پيش بيني مي گردد در افق 1404 ، توليد ۷۰۰ تن ماهي را در دريا شاهد باشيم.  البته مطالعات نشان ميدهد محدوده دريايي گلستان آمادگي توليد ۸ هزار تن ماهي را دارد.
وي گفت: در كنار پرورش ماهي در دريا ،آب را به ساحل هدايت كرديم و تنها مجتمع پرورش ميگو شمال كشور را در شهرستان گميشان در سطح ۱۰ هزار هكتار اجرا كرديم و علي رغم بروز بيماري لكه سفيد در سال ۹۸  امسال در اقدامي منحصر به فرد در دنيا با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي توانستيم اين بيماري را در سال جاري (1400)ريشه كن نماييم و در مزارعي پاك به پرورش ميگو با كيفيت ادامه مي دهيم.
مدير كل شيلات گلستان خاطر نشان كرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر در مجتمع پرورش ميگو گميشان مشغول به كار هستند.
وي افزود: همچنين  شروع عمليات اجرايي بزرگترين مجتمع پرورش ماهيان خاوياري ۵۰۰ هكتاري ۳ماه پيش با كلنگ زني  ۴ مزرعه به صورت پايلوت آغاز شد كه اين مجتمع قابليت توليد ۴هزارتن گوشت ماهي خاوياري و۳۶۰ تن خاويار را دارد و مي تواند به عنوان يكي از بزرگترين ظرفيت هاي اشتغال زايي استان مطرح گردد.
مهندس قدس علوي گفت: تقويت يگان حفاظت موجب تقويت شيلات ميشود و اميدواريم مديريت ملي اين مسئله را مورد توجه قرار دهد.
همچنين در اين جلسه سرهنگ ديده ور فرمانده يگان حفاظت شيلات ايران ضمن تقدير از اقدامات صورت گرفته در گلستان اظهار كرد: يگان حفاظت بر اساس خواسته وزارت خانه ها و با پذيرش ناجا و ستاد كل نيروهاي مسلح و با تأييد مقام معظم رهبري شكل گرفته است و از ۲۱ وظيفه برخوردار است.
وي افزود: برقراري تعامل،هم افزايي با اداره كل شيلات، مرزباني، دستگاه قضا و ديگر دستگاه هاي مرتبط همواره مورد توجه بوده است.
سرهنگ ديده ور ادامه داد: احقاق حقوق پرسنل وظيفه،آموزش چهره به چهره آنان و حفظ و نگهداري از تجهيزات سازمان بايد مورد توجه فرمانده يگان باشد.
فرمانده يگان حفاظت شيلات ايران در پايان خاطر نشان كرد :پيگيري و تعامل با حوزه حقوقي اداره كل، وحدت آرا با دادستان ها،تعامل با مسئولان تعاوني هاي صيادي در عمليات ها و استفاده از مشاركت آنها و برنامه ريزي در زمان صيد بايد از اولويت هاي يگان حفاظت باشد.
لازم به ذكر است در اين مراسم از زحمات و خدمات سرهنگ شفائي زاده تقدير و سرهنگ تمسكني زاهدي به عنوان فرمانده يگان حفاظت شيلات گلستان معرفي شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)