امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/03

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:12 PM 1400/07/12 تعداد بازدید: 36

معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گلستان گفت: براساس تصميمات كميته صيد سازمان شيلات ايران، فصل صيد ماهيان استخواني در استان از 15 مهر ماه آغاز مي شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.


معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گلستان گفت: براساس تصميمات كميته صيد سازمان شيلات ايران، فصل صيد ماهيان استخواني در استان از 15 مهر ماه آغاز مي شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي  اداره كل شيلات گلستان دكتر محسن يحيايي در جلسه توجيهي قوانين و مقررات صيد و صيادي همزمان با آغاز فصل صيد ماهيان استخواني در استان، با اعلام اين خبر بيان داشت: در سال جاري 813 صياد در قالب 18 شركت تعاوني و به روش صيد پره در سه منطقه بندرتركمن، ميانكاله و گميشان اقدام به صيد ماهيان استخواني خواهند كرد.
وي با اشاره به مقرراتي كه در زمان صيد بايد از سوي صيادان استان رعايت گردد، خاطر نشان كرد: رعايت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامي از سوي معاونت صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران، عدم همكاري با صيادان غير مجاز، رعايت استاندارهاي صيد و صيادي و رهاسازي ماهيان ممنوع الصيد و غير استاندارد، از جمله مسائلي است كه صيادان استان بايد در زمان صيد مدنظر قرار دهند.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گلستان بيان داشت: ساعت پره كشي روزانه در تمامي شركت ها از طلوع آفتاب تا ساعت 23 خواهد بود و تعداد شناورهاي فعال در خطه ساحلي استان نيز 130 فروند مي باشد.
وي در خصوص گونه هاي هدف صيد ماهيان استخواني استان گفت: گونه هاي هدف صيد در حال حاضر عمدتا شامل
گونه هاي سفيد، كفال، كپور و ... خواهد بود.
وي با اشاره به رشد 18 درصدي صيد ماهيان استخواني در استان گفت:  در فصل صيد  1400 ـ 99 ،  426 تن ماهي استخواني از آبهاي استان صيد شده كه از اين ميزان 33 تن ماهي سفيد، 287 تن ماهي كفال، 94 تن ماهي كپور و 12/5 تن ساير گونه ها بوده است .
وي افزود: همچنين سرانه صيد هر شركت تعاوني در فصل صيد سال گذشته 27 تن، به ارزش ريالي 155 ميليارد ريال برآورد شد.
دكتر يحيايي در پايان اذعان داشت: در فصل پرورش 1400 ـ 1399، تعداد 383 قطعه بچه هاي غيراستاندارد در تور صيادان پره استان گرفتار شده بودند كه ناظرين صيد براساس وظيفه مندي خود و در راستاي حفاظت از گونه هاي ارزشمند ماهيان خاوياري، اين بچه ماهيان را در دريا رهاسازي نمودند.
گفتني است فصل صيد ماهيان استخواني در آبهاي استان همه ساله از 15 مهر آغاز شده و تا 15 فرودين ماه سال بعد ادامه دارد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)