امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:01 PM 1400/07/24 تعداد بازدید: 65

مدير كل شيلات گلستان گفت: از زمان آغاز فصل برداشت ميگو در استان تاكنون 1235 تن ميگو، در مجتمع پرورش ميگو گميشان برداشت شده است.


مدير كل شيلات گلستان گفت: از زمان آغاز فصل برداشت ميگو در استان تاكنون 1235 تن ميگو، در مجتمع پرورش ميگو گميشان برداشت شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه كارگروه فني تكثير و پرورش ميگو استان، با اعلام رضايت از ميزان ميگو برداشت از مزارع گميشان خاطر نشان كرد: يقينا امسال به برنامه پيش بيني شده ميزان توليد ميگو در استان مي رسيم و در حال حاضر بالغ بر 82 درصد از مقدار پيش بيني شده محقق گرديده است. اما پرورش دهندگان بايد با سرعت بخشيدن به عمل صيد، از ضرر و زيان هاي احتمالي جلوگيري نمايند.
وي با اشاره به زمان برداشت ميگو از مزارع مجتمع گميشان خاطر نشان كرد: آخرين مهلت برداشت ميگو تا 15 مهرماه اعلام شده بود اما بنا به درخواست پرورش دهندگان، دامپزشكي اين زمان را براي دومين بار، تا 28 مهر ماه تمديد كرد و اين در حالي است كه  تمامي عواقب احتمالي در مدت تمديد متوجه پرورش دهندگاني خواهد بود كه پروتكل هاي بهداشتي را رعايت نكرده اند.
مهندس قدس علوي در پايان يادآور شد: همانند تمام روزهاي برداشت ميگو از ابتدا تاكنون، كارشناسان اداره كل دامپزشكي و اداره كل شيلات و هئيت مديره شركت تعاوني،  نظارت دقيق بر عمليات برداشت استخرهاي مزارع و مراكز فرآوري خواهند داشت.
مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري گلستان نيز در اين جلسه بر برنامه ريزي در جهت برداشت سريعتر ميگو تاكيد كرد و گفت: انتظار است پرورش دهندگان با بالا بردن ظرفيت برداشت، در موعد مقرر بتوانند فرآيند جمع آوري ميگوهاي توليد شده را به پايان برسانند.
همچنين در اين جلسه نماينده اداره كل دامپزشكي استان در خصوص بروز بيماري لكه سفيد يا هر نوع خسارتي در حين برداشت ميگو تصريح كرد: با توجه به ابلاغات مكرر شيلات و دامپزشكي به پرورش دهندگان در خصوص ضرورت جمع آوري هر چه سريعتر محصول ميگو خود از مزارع، در صورت بروز بيماري، علاوه بر وارد شدن خسارت به پرورش دهندگان و متحمل شدن هزينه هاي جمع آوري و دفن بهداشتي ميگوهاي تلف شده، بانك كشاورزي نيز در خصوص غرامت بيمه به دليل نقض پروتكل هاي ابلاغي هزينه و خسارتي پرداخت نخواهد كرد.
نماينده فرمانداري شهرستان گميشان هم در اين جلسه تبعيت از مصوبات كارگروه را خواستار شد و گفت: جلسه امروز در واقع بر محور مديريت بحران و پيش بيني و پيشگيري بوده است. چرا كه اگر بحران اتفاق بيفتد جايي براي مقابله وجود ندارد و پرورش دهنگان و واحدهاي فرآوري بايستي از مصوبات كارگروه تابعيت نمايند.
لازم به ذكر است پيش بيني مي شود 1500 تن ميگو سال جاري از مزارع مجتمع پرورش ميگو گميشان برداشت گردد.
گفتني است جلسه كارگروه فني تكثير و پرورش ميگو استان با حضور مدير كل و كارشناسان شيلات گلستان، نماينده دامپزشكي استان، نماينده فرمانداري شهرستان گميشان، مسئولين قضايي و  اعضاي شركت تعاوني پرورش دهندگان ميگو استان، با دستور كار بررسي راهكارهاي صيد و عمل آوري ميگو استان، در محل فرمانداري شهرستان گميشان برگزار شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)