امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/03

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:05 PM 1401/01/28 تعداد بازدید: 124


مدير كل شيلات گلستان گفت: شهرك شيلاتي گميشان، به عنوان بزرگترين شهرك شيلاتي كشور مطرح است كه كار ساخت آن از سال 97 به شركت شهرك هاي كشاورزي واگذار شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه شوراي عالي راهبردي توسعه شيلات كشور كه به صورت وبينار و با حضور نماينده وزير در قرارگاه امنيت غذايي، رئيس سازمان شيلات، مديران ستادي و مديران كل شيلات استانهاي كشور و نمايندگاني از دامپزشكي، شركت شهرك هاي كشاورزي، امور اراضي، نطام مهندسي و ديگر دستگاههاي مرتبط برگزار شد، تصريح كرد: متاسفانه و عليرغم تخصيص اعتبارات لازم به شركت شهرك هاي كشاورزي جهت راه اندازي شهرك شيلاتي گميشان، هنوز اين شهرك به بهره برداري نرسيده و تاكنون بخشي از زيرساخت هاي آن از جمله كانال آبرسان حتي به مرحله تحويل موقت هم نرسيده است.
وي افزود: با توجه به برنامه تحولي وزير جهاد كشاورزي، بار اصلي توليد در آبزي پروري استان در گرو توليد ميگو خواهد بود كه اگر بخواهيم مطابق برنامه پيش برويم تا سال 1402، در فاز 2 مجتمع پرورش ميگو گميشان ، 50 مزرعه بايد به بهره برداري برسد و وارد چرخه توليد شود كه متاسفانه با اين روند كاري در شركت شهرك هاي كشاورزي تحقق آن دور از ذهن است.
مدير كل شيلات گلستان خاطر نشان كرد: در حال حاضر وظيفه احداث 7 شهرك شيلاتي در 4 استان به شركت شهركهاي كشاورزي واگذار شده كه با توجه به سياست هاي اتخاذ شده و ساختار ضعيف اين شركت، سرمايه گذاران جهت ادامه كار دچار ابهام و سردرگمي شده اند.
مهندس قدس علوي در پايان تصريح كرد: انتظار است در شوراي عالي راهبردي توسعه شيلات مصوبه اي مبني بر حضور نماينده اي از شيلات در هيئت مديره هر يك از شركت شهرك هاي كشاورزي استان ها تصويب گردد تا روند كار با شتاب بيشتري پيش رود.
همچنين در اين جلسه سردار كاظميني، نماينده وزير در قرارگاه امنيت غذايي در خصوص پيشنهاد مدير كل شيلات گلستان گفت: حضور نماينده اي از شيلات در هيئت مديره شركت شهرك هاي كشاورزي پيشنهاد معقول و درستي است. چرا كه پروژه ساخت شهرك شيلاتي يك موضوع تخصصي است و يقينا حضور نماينده اي از شيلات باعث پيگيري و جديت بيشتر در بهره برداري از شهرك شيلاتي خواهد شد.
گفتني است جلسات شوراي عالي راهبردي توسعه شيلات كشور، هر هفته به صورت مستمر و منظم در سازمات شيلات ايران، جهت پيگيري و بررسي مسائل و مشكلات صنعت شيلات كشور با حضور مديران ستادي و مديران كل شيلات
استان ها برگزار مي گردد.


فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)