امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:09 AM 1401/06/14 تعداد بازدید: 212


مدير كل شيلات گلستان گفت: پيش بيني مي گردد امسال بيش از 3500 تن ميگو در استان توليد شود كه طبق برآوردها، 3000 تن از اين ميزان محصول به خارج از كشور صادر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري تصريح كرد: عمليات پرورش ميگو از ارديبهشت ماه سالجاري با ذخيره سازي بچه ميگو در 100 مزرعه مجتمع پرورش ميگوي گميشان آغاز شد و پس از طي دوره پرورش، در حال حاضر علميات برداشت آن نيز آغاز شده است.
مهندس جباري اذعان داشت: با پيگيري هاي اداره كل شيلات استان و تشكيل جلسات متعدد طي سالهاي اخير، اميد است امسال با استفاده از ظرفيت ريلي صادرات ميگوي پرورشي در استان به طور مستقيم از مرز اينچه برون به كشورهاي حوزه cis و چين صورت پذيرد.
مدير كل شيلات گلستان در پايان يادآور شد: پرورش ميگو در استان كه در نواحي شمالي كشور و به صورت خاص در استان گلستان صورت مي پذيرد با ايجاد اشتغال و ارزآوري موجب رونق اقتصادي منطقه شده است.
همچنين رئيس گروه فرآوري و بهبود كيفيت شيلات استان گفت: عمليات فرآوري و عمل آوري ميگو، اين منبع پروتئين با ارزش نيز در 7 مركز عمل آوري در داخل استان صورت مي گيرد و همه ساله حدود 80 تا 85 درصد اين محصول به خارج از كشور صادر مي گردد.
مهندس آرش جيران در پايان با اشاره به كشورهاي هدف صادرات ميگوي استان خاطر نشان كرد: كشورهاي هدف به منظور صادرات ميگوي پرورشي استان شامل چين، كشورهاي عربي حوزه خليج فارس و لبنان مي باشند.



فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)