امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

5:09 PM 1401/09/10 تعداد بازدید: 147
 


معاون وزير جهادكشاورزي و رييس سازمان شيلات ايران با اشاره به تكميل فرايند توليد و صادرات آبزيان كشور گفت: صادرات ميگو به روسيه در ابتداي امسال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ برابر بيشتر شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان،مهندس  سيدحسين حسيني روز پنجشنبه در آيين شكرگذاري و جشن برداشت ميگو در گميشان، تصريح كرد: مشكل صادرات ميگوي گلستان به روسيه برطرف شده و اين محصول از اين پس به طور مستقيم به اين كشور صادر خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد : با توجه به موقعيت جغرافيايي و نزديكي گميشان به مرز آبي، مي‌توان از ظرفيت براي كشت فراسرزميني با كشور همسايه با فعال كردن ديپلماسي اقتصادي استفاده كرد.
مهندس حسيني با تاكيد بر سرمايه‌گذاري براي كشت ۱۰ هزار هكتار از زمين‌هاي مستعد گميشان براي پرورش ميگو و ماهيان خاوياري، گفت: با عملياتي شدن اين سطح از اراضي براي كشت آبزيان، مشكل بيكاري منطقه برطرف مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: علاوه بر پيگيري براي تكميل زيرساخت مورد نياز سايت ۴ هزار هكتاري پرورش ميگوي گميشان، اجراي طرح ۶ هزار هكتاري پرورش ميگو و ماهيان خاوياري اين منطقه هم نبايد معطل بماند.
رييس سازمان شيلات ايران همچنين سرمايه‌گذاري زنجيره توليد آبزيان و پايداري توليد در حوزه ميگوي گميشان را ضروري دانست و افزود: بايد در اين حوزه سرمايه‌گذاري پيش، حين و پس از توليد به دقت انجام شود تا ارزش افزوده و توليد ثروت را براي ساكنان منطقه و گلستان در پي داشته باشد
مهندس حسيني در پايان اذعان داشت: مطالعه براي اجرايي شدن طرح ۶ هزار هكتاري پرورش ميگو و ماهيان خاوياري گميشان انجام شده و شركت شهرك‌هاي كشاورزي گلستان متولي پيگيري و اجراي اين طرح است.
گفتني است در فصل برداشت سال جاري بيش از 3000 تن ميگو با رشد بيش از دوبرابري نسبت به سال گذشته به كار خود پايان داد.
لازم به ذكر است جشن برداشت ميگو گميشان با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، مدير كل دفتر امور ميگو و ساير آبزيان اب شور سازمان شيلات ايران، نماينده مردم غرب استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران كشوري و استاني برگزار شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)