امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر خبر

10:30 AM 1401/06/23 تعداد بازدید: 673


مديركل شيلات گلستان گفت: گلستان مهد خاويار كشور است و توسعه ماهيان خاوياري در آب هاي شيرين و شور از اولويت هاي ماست .
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري در جلسه قرارگاه خبري شهيد همداني كه با حضور جمعي از خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر توليد دانش بنيان، يكي از برنامه هاي شيلات استان، همكاري بيش از پيش با مراكز علمي و تحقيقاتي جهت خروج از روش هاي سنتي توليد است. چرا كه با با استفاده از روش هاي نوين پرورش مي توان افزايش توليد در واحد سطح رسيد.
وي با اشاره به توليد ماهيان زينتي در استان بيان داشت: در گلستان بيش از ۴ ميليون تن ماهيان زينتي توليد مي شود كه متأسفانه در حال حاضر با واسطه از استان خارج مي شود كه برنامه ريزي جهت صادرات اين محصول از طريق گلستان در حال انجام است.
وي گفت : توسعه و تكثير ماهيان با هدف بازسازي ذخاير يكي از وظايف ماست و امسال  ۵۰ ميليون قطعه بچه ماهي خاوياري و استخواني توليد شده در مراكز تكثير استان در رودخانه هاي منتهي به درياي خزر رهاسازي شد.
مديركل شيلات گلستان خاطرنشان كرد: پيش بيني مي شود امسال حدود 4 هزار تن ميگو در استان توليد شود كه تلاش داريم صادرات محصول ميگو توليد شده در استان از مرز اينچه برون انجام شود.
وي با اشاره به مصوبات اعتبارات مصوب سفر رئيس جمهور در حوزه شيلات استان يادآور شد: در سفر هيئت دولت و رياست جمهور به استان گلستان، هزار ميليارد تومان جهت توسعه زيرساخت‌هاي فاز ۲ مجتمع پرورش ميگو گميشان اختصاص يافته است. همچنين  ۲۰۰ ميليارد تومان نيز براي اسكله صيادي و سايت پشتيبان خواجه‌نفس در نظر گرفته شده است.
  مهندس جباري گفت: به دليل پس روي آب دريا تردد صياد آن با مشكل مواجه شده است و در هفته دولت شاهد افتتاح فاز يك پروژه سايت پشتيبان اسكله صيادي خواجه نفس خواهيم بود و همچنين لايروبي كانال گميشان صد در صد انجام شده است.
وي با اشاره به نياز استان به توليد بچه ميگو تصريح كرد: در حال حاضر بخش اعظمي از نياز مجتمع پرورش ميگو گميشان به بچه ميگو از جنوب كشور تامين مي شود. ورود بچه ميگو از جنوب علاوه بر هزينه، احتمال ورود بيماري را افزايش ميدهد و با توجه به پاك بودن مزارع گلستان با تلاش شيلات و دامپزشكي ميتوانيم زمينه توليد بچه ميگو در استان را فراهم آوريم.
وي در پايان با اشاره به افتتاحات پروژه هاي شيلات در هفته دولت امسال خاطرنشان كرد در هفته دولت سال جاري شاهد افتتاح و آغاز عمليات ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۲ ميليارد تومان و اشتغال زايي حداقل ۱۴۰ نفر خواهيم بود كه اتمام كانال آبرسان مجتمع پرورش ميگو گميشان و تكميل سايت پشتيبان طرح پرورش ماهي در قفس و پن، دو پروژه  پراهميت شيلات مي باشند.
  گفتني است يكي از برنامه هاي هفته دولت امسال تشكيل قرارگاه خبري شهيد همداني در استانداري گلستان بوده است كه در همين راستا مديران دستگاههاي اجرايي استان، با حضور در اين قرارگاه به سوالات خبرنگاران و ارائه گزارش عملكرد دستگاههاي خود پرداختند.



ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)