امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

10:59 AM 1401/11/06 تعداد بازدید: 141
 


طي نشست مدير كل شيلات گلستان با همراهي رئيس اداره شيلات شهرستان هاي كلاله و گاليكش با فرماندار شهرستان كلاله در خصوص ظرفيت ها و توانمنديهاي شيلاتي در اين شهرستان گفتگو و تبادل نظر شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، در اين نشست مديركل شيلات استان،  با اشاره به ظرفيت هاي آبزي پروري شهرستان كلاله تصريح كرد: با توجه به موقعيت جغرافيايي شهرستان كلاله و وجود منابع آبي چون سدها و آب بندان ها و چاه هاي كشاورزي جهت احداث استخرهاي چند منظوره، يكي از مناطق مساعد براي پرورش آبزيان از جمله ماهيان گرمابي، ماهيان خاوياري، ماهيان زينتي و ...  مي باشد.
مهندس جباري تصريح كرد: ايجاد مزارع خانگي با رويكرد پرورش انواع آبزيان از جمله زالو و ماهيان مختلف  به خصوص خاوياري مي تواند نقش مهمي در اشتغال زايي و رونق توليد و اقتصاد شهرستان داشته باشد.
وي با بيان اينكه يكي از سياست هاي شيلات گلستان ترويج فرهنگ مصرف آبزيان از طريق برگزاري هاي جشنواره طبخ در روستاها و شهرهاي استان است، خاطر نشان كرد: يكي از راهكارهاي آشنا كردن جامعه با ارزش غذايي و فرهنگ سازي در مصرف ماهي برگزاري جشنواره هاي طبخ آبزيان است كه شيلات گلستان براساس رسالت هاي خود در خصوص ترويج غذاي سالم در جامعه، برگزاري اين جشنواره ها را يكي از اولويت هاي كاري خود قرار داده است.
همچنين در اين ديدار فرماندار شهرستان كلاله با بيان ظرفيت هاي موجود شهرستاني و برشمردن فوايد مصرف ماهي و ميگو براي جامعه و همچنين بر رفع موانع و مشكلات موجود بر سر راه آبزي پروري شهرستان تاكيد كرد.
دكتر شيبك در پايان گفت: از آنجايي كه اين شهرستان ظرفيت هاي خوبي جهت فعاليت در بخش آبزي پروري دارد مي توان با تشكيل كار گروه توسعه آبزي پروري در شهرستان موانع موجود را حذف و فرصت هاي بسيار مناسبي جهت فعاليت هاي آبزي پروري ايجاد نمود .


فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)