امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:14 AM 1401/12/22 تعداد بازدید: 144
 


بزرگترين جشنواره طبخ آبزيان استان گلستان با شركت 160 شركت كننده در شهرستان گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، در اين جشنواره كه با حضور جمعي از مسئولين سازمان شيلات ايران و مديران استاني برگزار شد، 160 نوع غذاي متنوع با استفاده از ماهي و ميگو طبخ و به معرض نمايش گذاشته شد.
مديركل شيلات گلستان در اين جشنواره  با اشاره به هدفگذاري توليد آبزيان در استانهاي شمالي گفت‌: هدفگذاري توليد آبزيان در اين استان شمالي تا پايان سال ۱۴۰۴ توليد ۵۰ هزار تن انواع ماهي و آبزي است.
دكتر اسماعيل جباري افزود: توليد آبزيان در گلستان ۲۰ هزار تن در سال است كه عمده آن به بازارهاي خارج استان فرستاده مي‌شود.
وي با تاكيد بر سرمايه‌گذاري در مصرف ماهي و ميگو ادامه داد: سرانه مصرف اين محصول در گلستان، ۱۰.۸ كيلوگرم به ازاي هر نفر و سرانه كشور ۱۳.۸ كيلوگرم است.
وي گفت: سرمايه‌گذاري در حوزه مصرف ماهي و ميگو در سبد غذايي ساكنان گلستان يكي از برنامه‌هاي مهم اين اداره كل بوده و با جديت هم دنبال مي‌شود.
دكتر جباري از سرمايه‌گذاري در افزايش توليد ماهي و ميگو در گلستان خبر داد و گفت: امسال بيش از ۳ هزار تن ميگو در استان برداشت شد كه از طريق آن زمينه اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در منطقه محروم و مرزي گميشان به وجود آمد.
دكتر جباري ادامه داد: اكنون ۱۰ طرح پرورش ماهي خاوياري در سطح استان فعال است.
مديركل شيلات گلستان، توسعه پرورش ماهي در قفس در سواحل خزر، مراكز پرورش ماهيان گرمابي در نواحي شمالي و سردآبي در مناطق جنوبي و پرورش ماهي در منزل را از جمله طرح‌هاي مهم اين اداره كل برشمرد و گفت: اين سرمايه‌گذاري ضمن ترويج فرهنگ مصرف غذاي سالم، به افزايش سرانه درآمد ساكنان استان منجر خواهد شد.
  همچنين در اين جشنواره مدير كل دفتر بهبود كيفيت ، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات ايران گفت:  سرانه مصرف آبزيان در ايران ۱۳/۸كيلوگرم و اين ميزان در استان گلستان ۱۰/۸ كيلوگرم است و اين امر نشان‌دهنده آن است كه اين استان همانند بسياري از استانهاي كشور نيازمند اقدامات فرهنگي و ترويجي در كنار ايجاد سهولت دسترسي بيشتر خانواده‌ها به آبزيان است.
دكتر مختاري افزود: استان گلستان در سازمان شيلات ايران به تنوع فعاليتهاي آبزي پروري خود زبانزد است. چرا كه انواع آبزيان از ميگو تا ماهيان خاوياري، زينتي، زالو و جلبك و ... در اين استان پرورش داده مي شود.
وي گفت:  ترويج تنوع انواع غذاها و شيوه هاي مختلف طبخ آبزيان همراه با طعم دهي متناسب با ذائقه ايراني يكي از راههاي افزايش سرانه مصرف آبزيان در كشور است كه به همين منظور طرح پايلوت آبزي مصرفي در استان قم و استان گلستان اجرايي مي شود.
مدير كل دفتر بهبود كيفيت ، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات ايران در پايان گفت:  نمايشگاههاي عرضه مستقيم آبزيان در آستانه عيد نوروز در استانهاي مختلف كشور برگزار مي شود.
گفتني است جشنواره بزرگ طبخ آبزيان گلستان با استقبال گسترده و حضور شركت كنندگاني از سراسر استان، با بخش هاي متنوع فرهنگي و هنري و همچنين طبخ بزرگترين ساندويچ ماهي و ميگو دنيا، برگزار شد.
لازم به ذكر است در اين جشنواره از ده غذاي برگزيده با اهداي لوح تقدير و هداياي ويژه قدرداني به عمل آمد و ساير شركت كنندگان نيز به پاس شركت در اين جشنواره از مدير كل شيلات گلستان لوح تقدير و هدايايي دريافت كردند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)